LSMU Atvirų durų dienos

Atvirų durų dienos  universitetuose – puiki galimybė moksleiviams sudėti paskutinius taškus ant „i“, mąstant apie būsimas studijas.       

                      Lapkričio 16-ąją  Lietuvos sveikatos mokslų universitete (LSMU) vyko Atvirų durų dienos renginys. Vilniaus J. Lelevelio inžinerijos gimnazijos III-IV gimn. klasių mokiniai kartu su chemijos vyresn. mokytoja Jevgenija Skilond ir biologijos mokytoja Oxana Lukashyavichene atvyko į Kauną sužinoti daugiau apie LSMU fakultetus ir jų studijų programas, gauti atsakymus į rūpimus klausimus: kaip sudaromos geriausiųjų stojančiųjų eilės, kokius egzaminus reikia laikyti norint įstoti į universitetą,   kokios studijų krepšelio gavimo galimybės, kaip pakito į LSMU stojimasis balas bei jo apskaičiavimas.

                      Pirmieji studijų programas mokomajame laboratoriniame korpuse pristatė medicinos, vėliau – farmacijos ir odontologijos fakultetų administracijos atstovai ir studentai. Didžiausio susidomėjimo sulaukė medicinos fakultetas, į kurio pristatymą susirinko sausakimša auditorija. Fakulteto dekanas profesorius Algimantas Tamelis pasveikino susirinkusius moksleivius ir pasidžiaugė, kad moksleivių susidomėjimas medicinos studijomis didėja kiekvienais metais. LSMU medicinos studentai renginio dalyviams parodė biblioteką, patologinės anatomijos kliniką ir biochemijos katedrą, išskirtinį medicininės simuliacijos centrą.

                      Be to, mums be galo pasisėke, nes turėjome galimybė apsilankyti LSMU anatomijos muziejuje, kuris yra įsikūręs anatomijos institute, esančiame A. Mickevičiaus g. 9. Vos įėjus į muziejų, žvilgsnį patraukė ant sienos išdėlioti žmogaus kaulai. Griaučiai atrodė, lyg būtų kokių 3 metrų ilgio. Pasirodo, savo kaulus paaukojo muziejaus įkūrėjo Juozo Žilinsko bičiulis, kuris sirgo sunkia, nepagydoma liga ir prieš mirtį norėjo savo kūną padovanoti mokslui. Mokinius sudomino faktas, jog tik keletas eksponatų yra dirbtinių, o visi kiti – tikri. Įvairaus dydžio ir amžiaus žmonių, gimusių negyvų mažylių ir netgi gorilos griaučiai, žmogaus organai, galūnės. Kai kuiuos mokinius keletas vaizdų šokiravo, kitus – sudomino. Turėjome galimybę pamatyti tikrą žmogaus širdį, inkstus, smegenis, sveikus ir pažeistus plaučius, bei įvairiuose organuose esančias kraujagysles.

                      Malonu, kad mūsų gimnazijos mokiniai, būsimieji studentai, domisi  studijomis galvodami apie savo ateitį. Džiugu matyti jauno žmogaus užsidegimo ir vilties ugnelę, todėl  svarbu ją puoselėti ir auginti, kad ateityje sulauktume kuo daugiau puikių savo srities specialistų.

 

Chemijos vyresn. mokytoja Jevgenija Skilond