MUZIEJUS KAIP MENO VERTYBES SAUGANTI INSTITUCIJA
Kiekvienas Vilniaus miesto gyventojas žino pastatą Neries krantinėje Konstitucijos prospekte, kuris kadaise išmargintas grafičiais buvo rekonstruotas dar prieš prospekto atgimimą ir tapo miesto gyventojams bei jo lankytojams svarbiu traukos centru. Būtent šiame pastate yra įsikūrųsi viena, mano manymu, smagiausių miesto galerijų, kuri paliks įspūdį ne tik meno gerbėjams, bet ir kiekvienam apsilankiusiam joje žmogui. Tad integruotai menų, architektūros ir anglų kalbos pamokai bei tyrinėjimui už mokyklos ribų su savo auklėjamąja klase pasirinkome būtent Nacionalinė dailės galeriją, kurią aplankėme ketvirtadienio popietę. Prieš integruotą pamoką pavadinimu “Muziejus kaip meno vertybes sauganti institucija: kokia yra muziejaus virtuvė, kokių profesijų žmonės jame dirba Muziejaus maketo kūrimas“, mūsų šauni edukatorė supažindino mus su kiekvienu galerijos kampeliu ir papasakojo apie galerijoje rengiamas parodas bei meno saugyklas. Vėliau pakalbinome muziejaus darbuotojus, kurie mielai pasidalino savo darbo ypatumais ir atskleidė daugybę paslapčių susisijųsių su dailės galerijos priežiūra ir administravimu. Kaip įprasta tokioms specifinėms daugiafunkcinėms patalpoms, muziejaus įranga turi atititkti specifinius patalpų mikroklimato reikalavimus drėgmės reguliavimui bei įrenginių automatizavimui. Visą tai galėjome pamatyti savo akimis. Dar prieš edukacinį užsiėmimą už gera elgesįJ buvome apdovanoti galimybę apžiūrėti išskirtinę parodą "Vilnius, Wilno, Vilne 1918-1948. Vienas miestas - daug pasakojimų", kuri atskleidė mums, kaip to laiko Vilnių matė šio daugiautaučio ir daugiakultūrio miesto menininkai. Kolektyvinį Vilniaus paveikslą tarpukario metais pirmiausia kūrė lenkiškosios kultūros atstovai, tačiau labai svarbus šio vaizdinio dėmuo - lietuvių, žydų, baltarusių, rusų, ukrainiečių ir kitų tautybių vilniečių žvilgsnį liudijantys kūriniai. Smagiausia dalis, pasak vaikų, buvo muziejaus maketo kūrimas. Edukatorė padalino mokinius į architektus bei meno kūrėjus, suteikė visiems reikalingas priemones ir prasidėjo muziejaus maketo kūrimo procesas. Patalpa virto viena didele dizaino kūrybinė studija, kurioje buvo realizuojamos mokinių vizijos apie naujo muziejaus pastatą ir įgyvendinamos meninikų fantazijos. Mokiniai ne tik tobulino savo inžinierinius, estetinius gebėjimus, bet ir ugdėsi beveik visas kompetencijas. Visą 3 valandų apsilankymą galerijoje mus taipogi lydėjo anglų kalba – edukatorės įterpiami tam tikrų dalykų angliški atitikmenys bei parodos ir paveikslų paaiškinimai. Edukacinio užsiėmimo tiklas pasiektas – keturių muziejų maketai bei labai daug pozityvių emocijų bei daugybė naujų žinių. Galbūt tai paskatins mokinius susidomėti architekto profesija arba menais ? Dėkoju savo auklėtinės mamai N. Klipčiūtei Tylingo, kuri vyko kartu su mumis ir padėjo man išvykos metu.
Anglų kalbos mokytoja Božena Gulbinovič