Lapkričio 29 dieną Lelevelio inžinerijos gimnazijoje vyko tradicija tapęs renginys „STEAM Laboratories at J. Lelevel Engineering Gymnasium“. Šis renginys subūrė kūrybingus mokinius ir mokytojus, kurie kartu tyrinėjo įvairias mokslo ir technologijų sritis. Mokiniai turėjo galimybę dalyvauti net dešimtyje skirtingų STEAM laboratorijų veiklų.
Chemijos laboratorijoje mokiniai susipažino su vienu seniausiu amatu – žvakių gamyba. Žvakių gamyba yra įtraukiantis užsiėmimas, o užburiantis žvakių šviesos jaukumas leidžia atsikvėpti nuo šiuolaikinio gyvenimo ritmo. Edukacijos metu mokiniai gamino natūralias sojų vaško žvakes, kurios šildo ir sukuria jaukumą jų namuose. Gamybai naudojome tik ekologišką sojų vašką, kuriame nėra toksinių ir genetiškai modifikuotų medžiagų. Magiškai maišėme specialius žvakių dažus ir derinome spalvas. Kūrybos procesas buvo įdomus ir įtraukiantis, o prabangių eterinių aliejų įvairovė leido sukurti unikalų kvapą turinčią natūralią žvakę.
Inžinerijos laboratorijoje mokytojos Liubov Šukelovič ir Natalija Manak skatino tobulinti mokinių praktinius įgūdžius ir inžinerinį mąstymą. Užsiėmimų metu mokiniai susipažino su įvairiais matavimo įrankiais, išmoko naudoti slankmačius ir tiksliai apskaičiuoti dydžius pagal jų rodmenis. Pamoka mokinius sudomino – jie aktyviai atliko praktines užduotis, gilindami savo žinias ir ugdydami komandinio darbo įgūdžius.
Biologijos laboratorijoje „Bioplastiko gamyba“ mokiniai sėkmingai atliko tyrimo užduotis. Mokytojos Alicija Jankūnienė ir Oksana Lukaševičienė padėjo mokiniams spręsti ekologijos problemas ir ieškoti praktinių sprendimų. Pagrindinis tikslas buvo išmokti pasigaminti bioplastiką iš paprastų priemonių, įvertinti jo savybes ir pagaminti įvairius dirbinius. Tyrimo metu mokiniai sužinojo, kad plastmasės gamybos istorija siekia daugiau nei 150 metų, tačiau šiuolaikiniai ekologiniai iššūkiai skatina ieškoti alternatyvų, tokių kaip bioplastikas. Analizuodami informacijos šaltinius, jie išbandė kelis bioplastiko gamybos metodus, pasirinko tinkamiausią ir jį patobulino. Pagamintas bioplastikas buvo kūrybingai panaudotas dekoratyviniams dirbiniams ir mažiems žaislams kurti. Eksperimentas patvirtino hipotezę, kad bioplastiką galima sėkmingai pagaminti ir namuose.
Dronų technologijų laboratorijoje mokiniai susipažino su šiuolaikinėmis dronų technologijomis ir jų panaudojimo galimybėmis. Užsiėmimų metu buvo aptartos pagrindinės dronų sudedamosios dalys – varikliai, akumuliatoriai, sensoriai – bei jų veikimo principai. Taip pat mokiniai sužinojo, kur ir kaip galima filmuoti dronai, laikantis oro erdvės taisyklių ir saugumo reikalavimų. Praktinių užsiėmimų metu mokiniai patys valdė dronus, išbandė jų filmavimo galimybes. Tai buvo ne tik įdomi, bet ir naudinga patirtis, leidusi atrasti naujų technologijų panaudojimo būdų.
Fizikos laboratorijoje mokiniai atliko eksperimentą, kuriame gamino elektros šaltinius naudodami bulves ir citrinas. Jie naudojo įvairių metalų plokšteles, tokias kaip vario, cinko, aliuminio, plieno ir žalvario. Sujungę kelias citrinas, mokiniai gavo pakankamai įtampos, kad galėtų uždegti šviesos diodą. Įdomu tai, kad eksperimentuodami su 8 citrinomis jie pasiekė net 9 voltų įtampą. Eksperimento metu mokiniai sužinojo daug svarbių dalykų apie elektros srovės generavimą. Jie išsiaiškino, kad du vienodo metalo elektrodai, įsmeigti į citriną, nesukuria elektros energijos. Taip pat mokiniai išmoko nustatyti, kuris elektrodas yra teigiamas (+), o kuris – neigiamas (-). Galiausiai jie sužinojo, kaip jungti elektros elementus tarpusavyje tam, kad padidintų bendrą įtampą ir pasiektų norimą rezultatą.
Spirografo laboratorijoje darbavosi 8A klasės mokiniai. Įvaldę spirografą, kurė sudėtingus matematinius raštus ir mokėsi geometrijos principų. Sukurti darbai atspindi mokinių lakią vaizduotę ir gerai išvystytą rankų motoriką.
Pasibaigus kūrybinėms ir tyrinėjimo veikloms, mokinių laukė linksma ir žaisminga diskoteka. Tai buvo puiki proga atsipalaiduoti, pasidalyti dienos įspūdžiais ir smagiai užbaigti STEAM renginio dieną.