Vilniaus Joachimo Lelevelio inžinerijos gimnazija pradeda įgyvendinti projektą „Saulės panaudojimas elektros energijos poreikiams (saulės elektrinės dalis iš saulės parkų)“. Šis projektas yra svarbus žingsnis link tvarios ir modernios ugdymo įstaigos veiklos organizavimo.
Projekto tikslas – sumažinti gimnazijos elektros energijos sąnaudas ir prisidėti prie aplinkosaugos tikslų įgyvendinimo. Naudojant atsinaujinančią saulės energiją, bus ne tik sumažintas priklausomumas nuo tradicinių energijos šaltinių, bet ir sumažinta gimnazijos anglies dioksido emisija.
Šis projektas turi ir edukacinę vertę – mokiniai galės iš arti susipažinti su atsinaujinančios energijos technologijomis, dalyvauti praktiniuose užsiėmimuose bei projektuose, susijusiuose su tvarumo tema. Tai sustiprins gimnazijos STEM ugdymo kryptį ir paskatins mokinius domėtis šiuolaikiniais technologiniais sprendimais.
Be to, projektas padės sutaupyti lėšų, kurios galės būti panaudotos kitoms gimnazijos reikmėms. Investuodama į inovatyvius sprendimus, gimnazija ne tik kuria ekologišką ateitį, bet ir tampa sektinu pavyzdžiu visai bendruomenei.
Mūsų gimnazija aktyviai dalyvauja Generolo Jono Žemaičio Lietuvos karo akademijos (LKA) Jaunojo lyderio formaliojo švietimo papildančio ugdymo programoje. Ši programa skirta 9–12 klasių moksleiviams ir apima ketverius mokslo metus. Mokiniai, pasirinkę dalyvauti šioje programoje, ne tik gauna lyderystės pagrindus, bet ir dalyvauja pilietinio, patriotinio, dorinio ir fizinio ugdymo veiklose, kurios įskaitomos.
Mokiniai, dalyvaujantys šioje programoje, lanko pamokas tiesiogiai Generolo Jono Žemaičio Lietuvos karo akademijoje, o ne gimnazijoje. Tai suteikia galimybę gilinti žinias ir įgyti patirties karinės lyderystės bei pilietinės atsakomybės srityse, tuo pačiu prisidedant prie savo asmeninio ir profesinio augimo. Programos tikslas – ugdyti lyderius, gebančius vadovauti, priimti atsakingus sprendimus ir motyvuoti kitus veikti tautos ir valstybės labui. Tai apima tiek teorines, tiek praktines pamokas, kurios sustiprina mokinių valios, charakterio ir lyderystės įgūdžius.
Vilniaus Joachimo Lelevelio inžinerijos gimnazija dalyvauja projekte „Įtrauktis: visiems ir kiekvienam“
Vilniaus Joachimo Lelevelio inžinerijos gimnazija prisijungė prie Europos Sąjungos fondų investicijų programos (ESF+) finansuojamo projekto „Įtrauktis: visiems ir kiekvienam“ (Nr. 10-054-P-0001). Šio projekto tikslas – skatinti įtrauktį ir švietimo prieinamumą, tobulinant pedagoginės bendruomenės kompetencijas bei keičiant požiūrį į įtrauktų švietimą.
Projekto svarbiausi tikslai ir užduotys mūsų gimnazijai:
Projektas bus įgyvendinamas 2025–2027 metais, suteikdamas puikią galimybę stiprinti bendruomenės įgūdžius, gerinti mokymo kokybę ir užtikrinti, kad kiekvienas mokinys jaustųsi įtrauktas ir verti
Gimnazija dalyvauja Vaisių ir daržovių bei pieno ir pieno produktų vartojimo skatinimo vaikų ugdymo įstaigose programoje. Pagal šią programą 1-4 klasių mokiniai nemokamai kiekvieną savaitę gauna po vieną porciją vaisių (obuolių) ir/arba daržovių (morkų) ir du kartus per mėnesį – po vieną porciją pieno ar jogurto. Tiekėjo sprendimu gali būti tiekiami obuolių sultys ir sūrio lazdelės. Apie programą daugiau informacijos galite rasti:
Programa „Pienas vaikams“ informacija
Informuojame, kad 2024/2025 mokslo metais pagal programą „Pieno ir pieno produktų vartojimo skatinimo vaikų ugdymo įstaigose“ produktai bus tiekiami nuo 2024 m. spalio 1 d. iki 2025 m. gegužės 31 d. Programa parengta siekiant padidinti suvartojamų pieno ir pieno produktų dalį vaikų mityboje ir įdiegti vaikams supratimą apie pieno ir pieno produktų vartojimo teigiamą poveikį sveikatai.
Paramos tikslai:
Norint pagerinti visuomenės sveikatą labai svarbu gerinti vaikų valgymo įpročius ir ugdymo įstaigos yra geriausia vieta daryti įtaką vaikų mitybos įpročiams ir juos keisti, nes kaip tik tuo metu formuojasi vaikų valgymo įpročiai. Vykdant programą „Pienas vaikams“, rekomenduojama vartoti ekologiškus pieno gaminius. Ekologiškiems pieno gaminiams parama skiriama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų.
PROGRAMOS „PIENAS VAIKAMS“ PRODUKTŲ ASORTIMENTAS:
Programa ,, Vaisių vartojimo skatinimo vaikų ugdymo įstaigose ’’
Informuojame, kad 2024/2025 mokslo metais pagal programą „Vaisių vartojimo skatinimo vaikų ugdymo įstaigose“ produktai bus tiekiami nuo 2024 m. spalio 1 d. iki 2025 m. gegužės 31 d.
Vaisių vartojimo skatinimo vaikų ugdymo įstaigose programa įgyvendinama siekiant paskatinti vaikus vertinti vaisius ir daržoves, pratinti jų vartojimą ir ateityje. Pasaulio sveikatos organizacijos rekomenduojama vaisių ir daržovių dienos norma vienam asmeniui yra 400 g,.
PROGRAMOS „VAISIAI VAIKAMS“ PRODUKTŲ ASORTIMENTAS:
Informacija parengta pagal - https://zum.lrv.lt/lt/veiklos-sritys/maisto-pramone-ir-kokybe/maisto-kokybe/vaisiu-ir-darzoviu-bei-pieno-ir-pieno-produktu-vartojimo-skatinimo-vaiku-ugdymo-istaigose-programa/
Parengė Dietistė Gabrielė Andrulienė
Projektas „Galimybių mokykla“
Vilniaus Joachimo Lelevelio inžinerijos gimnazija partnerio teisėmis dalyvauja projekte „Galimybių mokykla“ Nr. 10-072-P-0001, kuris yra finansuojamas ES fondų lėšomis ir bendrojo finansavimo lėšomis
Šio projekto tikslas – stiprinti ugdymo, atliepiančio mokinių amžių ir poreikius, kokybę.
Projekto įgyvendinimas – nuo 2024 m. balandžio mėn. iki 2027 m. liepos mėn.
Projekto vykdytojas – Nacionalinė švietimo agentūra.
Projektas įgyvendinamas su daugiau nei 800 partnerių.
Bendras projekto biudžetas – 19 187 021,64 Eur
Projekte numatytos veiklos:
• inovatyvaus, personalizuoto ugdymo turinio ir priemonių kūrimas priešmokykliniame ir pradiniame ugdyme;
• didelį mokymosi potencialą turinčių mokinių ugdymo turinio turtinimas;
• vadovėlių, skirtų tautinėms mažumoms gimtosioms kalboms mokytis, parengimas;
• vadovėlių bendrojo ugdymo mokykloms įsigijimas įtraukiant ir profesinio mokymo įstaigas, vykdančias bendrojo ugdymo programas;
• visuomeninio ugdymo ir gamtos mokslų nacionalinių mokinių pasiekimų patikrinimų (NMPP) 4 ir 8 kl. rengimas.
Projekto tikslinė grupė: mokytojai, švietimo pagalbos specialistai, mokyklų vadovai, mokyklos bendruomenė, mokiniai ir ugdytiniai, tyrėjai, Nacionalinės švietimo agentūros darbuotojai.
Projektas Nr. 10-072-P-0001 įgyvendinamas pagal 2021–2030 m. švietimo plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos pažangos priemonę Nr. 12-003-03-01-03 „Užtikrinti visiems prieinamą šiuolaikinį ugdymo turinį“.
Daugiau informacijos apie projektą galima rasti projekto vykdytojo Nacionalinės švietimo agentūros tinklapyje: https://www.nsa.smm.lt/projektai/vykdomi-projektai/projektas-galimybiu-mokykla/
Projektas „Sveika ir skanu“, stiprinantis technologijų (mitybos) ir Sveikatos ir lytiškumo ugdymo bei rengimo šeimai bendrųjų programų įgyvendinimą mokyklose, bus vykdomas per technologijų pamokas ir popamokinius užsiėmimus, nuo 2024 m. rugsėjo mėn. 1 d. iki 2025 m. rugpjūčio mėn. 31 d
Inovacijų ir švietimo navigacija tarp keturių valstybių ,, Buriuojame į naujas galimybes“
Neseniai įsibegėjęs plataus užmojo projektas "Sailtunities" sujungia Lietuvos, Estijos, Italijos ir Rumunijos siekius ištirti šių šalių vandens telkinių kokybę ir pagerinti visuomenės ekologinį sąmoningumą. Mūsų gimnaziją šiame projekte atstovauja inžinierijos mokytojai Gintaras Jonaitis ir Natalija Manak, chemijos mokytoja Jevgenija Skilond, Infromacinių technologijų mokytoja Olga Bedugnis ir anglų kalbos mokytoja Regina Bogdanovič.
Projektas, kuris turėtų baigtis 2025 m. lapkričio mėn., dėl savo novatoriškos metodikos ir aktyvaus mokinių bei pedagogų dalyvavimo paliks ilgalaikį teigiamą poveikį.
Vienas iš pagrindinių projekto rezultatų - novatoriškos, lengvai pritaikomos metodikos sukūrimas. Ji bus naudojama kaip būsimų iniciatyvų planas, užtikrinantis, kad "Sailtunities" įgytos žinios galėtų būti taikomos įvairiuose regionuose ir kontekstuose.
Projekte siekiama įtraukti ne mažiau kaip 300 mokinių ir 30 mokytojų iš projekte dalyvaujančių šalių. Aktyviai įtraukiant šiuos asmenis, "Sailtunities" siekia sukurti dinamišką mokymosi aplinką, kurioje ir mokiniai, ir mokytojai galėtų prisidėti prie natūralių vandens telkinių tyrinėjimo ir gauti iš to naudos.
Įgyvendinant projektą bus sukurtas ne mažiau kaip 60 valčių laivynas. Šios valtys bus labai svarbios atliekant mokslinius tyrimus bent 15 natūraliuose vandens telkiniuose. Mokiniai ne tik dalyvaus šių valčių gamyboje, bet ir aktyviai prisidės prie mokslinių tyrimų proceso, tobulindami savo inžinerinius gebėjimus ir IT įgūdžius. Valtyse, kuriuose bus įrengtos pažangios technologijos ir jutikliai, bus renkami vertingi duomenys, padėsiantys geriau suprasti ir stebėti vandens ekosistemų būklę.
Siekdama pasidalyti projekto metu įgytomis žiniomis ir patirtimi, "Sailtunities" planuoja surengti nacionalinius seminarus, kuriuose dalyvaus ne mažiau kaip 120 asmenų. Šie renginiai bus platforma diskusijoms, pristatymams ir keitimuisi idėjomis, padedanti geriau suprasti projekto poveikį.
"Sailtunities" daug dėmesio skiria mokinių dalyvavimui, suteikdama jiems unikalią galimybę parodyti savo talentus inžinerijos, IT ir programavimo srityse. Mokiniai aktyviai prisidės prie valčių gamybos, pritaikydami savo inžinerinius įgūdžius, kad sukonstruotų valtys, galinčias atlikti vandens kokybės vertinimą. Be to, projekto metu mokiniai susipažins su tokiomis programavimo kalbomis kaip "Python" ir "Arduino", todėl galės integruoti technologinius sprendimus į mokslinių tyrimų procesą.
Projektui "Sailtunities" pradėjus kelionę po Lietuvą, Estiją, Italiją ir Rumuniją, žadama ne tik pagerinti mūsų supratimą apie natūralius vandens telkinius, bet ir išugdyti naują inovatorių ir aplinkosaugininkų kartą. Bendradarbiavimo pastangos ir tarpdisciplininis požiūris į Sailtunities projektą daro jį įkvepiančiu pavyzdžiu būsimiems projektams, kuriais siekiama sumažinti atotrūkį tarp švietimo, inovacijų ir aplinkos tvarumo.
__________
Šių metų rugsėjo 6 dieną Vilniaus J. Lelevelio inžinerijos gimnazijos mokiniai, dalyvaudami „Erasmus+“ projekte „Sailtunities“, išbandė pirmąjį laivo prototipą, kuris realiu laiku gali rinkti ir apdoroti duomenis. Nedideliame laive įdiegtos pažangios inovacijos, tokios kaip modernūs jutikliai ir automatinio valdymo sistemos.
Mokiniai turėjo puikią galimybę susipažinti su laivo konstravimo bei programavimo ypatumais. Jie tyrinėjo Žirmūnų paplūdimio vandenį, rinko vertingus duomenis, kurie padės geriau suprasti ir stebėti Žirmūnų paplūdimio vandens ekosistemos būklę. Kupini idėjų, mokiniai su nekantrumu laukia tolesnių projekto etapų, kur galės dar labiau tobulinti savo įgūdžius ir prisidėti prie inovatyvių sprendimų kūrimo!
Projektas „PROmoting STEAM in primary school: partnership for disseminating good practices – ProSTEAM“
Norint geriau parengti mokinius vis didėjantiems XXI amžiaus iššūkiams, rekomenduojama skatinti kelių dalykų integravimą jau pradinėje mokykloje. Siekiant pakelti pasiekimų ir susidomėjimo STEAM dalykais lygį pradinėje mokykloje, ProSTEAM projekto metu ketinama sukurti su STEAM susijusius edukacinius paketus (įskaitant turinį, mokomuosius rinkinius ir įgyvendinimo gaires), kuriais galima būtų naudotis tarptautiniu lygiu.
Projekto metu planuojama sukurti mokomuosius rinkinius integruojančius STEAM dalykus 1 ir 2 klasėms (nuo 6 iki 8 metų) ir 3 ir 4 klasėms (nuo 8 iki 10 metų). STEAM švietimo ekspertai (aukštojo mokslo mokytojai ir mokslininkai) bendradarbiaus su pradinių klasių mokytojais, kad parengtų konkrečią mokslinę medžiagą, atitinkančią pradinių klasių mokymo programas.
Iš viso šiame projekte dalyvauja devyni partneriai, įskaitant keturis universitetus, politechnikos institutą ir 4 mokyklas iš keturių šalių (Italijos, Lietuvos, Portugalijos ir Serbijos).
Numatyta projekto trukmė - 36 mėnesiai. Projektas bus įgyvendinamas laikotarpiu nuo 2022 m. vasario 1 d. iki 2025 m. sausio 31 d.
Džiaugiamės, kad teikdami paraišką 2024 m. vaikų vasaros stovyklų konkursui Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus 2024 m. gegužės 2 d. įsakymu Nr. 30-1071/24 „Dėl lėšų vaikų vasaros stovyklų programoms vykdyti paskirstymo“ skirtos lėšos vaikų vasaros stovyklos programai „Smalsuolių vasaros nuotykiai“ įgyvendinti. Stovykla gimnazijoje startuos jau nuo birželio mėnesio, kur nemokamai dalyvaus pradinių klasių mokiniai.
Dalyvaujame „Lietuvos Junior Achievement“ (LJA) ir „Inovacijų agentūros“ programoje „Praktinio verslumo ugdymo programos įgyvendinimas Lietuvos mokyklose (9–12 kl. mokiniams)“. Nuo 2024 m. įgyvendinsime praktinio verslumo ugdymo mokomųjų mokinių bendrovių programą gimnazijoje.
Lietuvos Junior Achievement (LJA) – pirmoji Lietuvoje nevyriausybinė organizacija, jau 30 metų sėkmingai įgyvendinanti progresinio ekonominio švietimo, verslumo ugdymo, finansinio raštingumo ir ugdymo karjerai programas bendrojo ugdymo mokyklose, profesinio mokymo įstaigose ir aukštosiose mokyklose. Vilniaus Joachimo Lelevelio gimnazija dalyvavo 4 LJA projektuose: profesijos atradimo “Šešėliavimas”, mokinių verslumo “Accelerator_x”, merginoms skirtame verslumo ir skaitmeninių įgūdžių mokymuose “Girls Go Circular” bei Junior Achievement verslumo mokymuose pedagogams, kuriuos baigė Renata Gluchovska, Ariadna Žilevičienė bei Viktorija Joteikienė.
Šiais mokslo metais įvyko 14 individualių mokinių šešėliavimo vizitų į įvairias įmones, tokias kaip Ignitis, Omnisend, Nordcurrent, Wix, VGTU, TransferGo ir kt., o mokyklos verslumo būrelio komanda, sugalvojusi jaunimo savitarpio pagalbos platformą Sielos GPS pelnė Geriausios socialinio verslo idėjos apdovanojimą Litexpo vykusioje LJA Kalėdinių mokinių bendrovių eXpo! Sveikinimai jauniesiems verslininkams: Justynai Švaikovskai, Damianui Gaidukevič, Sebastianui Svatkovskiui, Katerinai Berestovai, Aleksandrai Šemis-Dmitrijevai ir Kirilui Riabovui.
Bendradarbiavimas:
Pirma pamoka
Antra pamoka
Trečia pamoka
Ketvirta pamoka
Penkta pamoka
Šešta pamoka
Septinta pamoka
Aštunta pamoka